Google lanceert nieuwe AI-gestuurde functies, zoals multisearch, om de zoekervaring voor gebruikers te verbeteren. Naarmate het consumentengedrag blijft evolueren, lanceert Google ook nieuwe tools om bedrijven te helpen relevante en nuttige Google Ads te maken die beter kunnen verbinden met potentiële klanten.
Een van deze nieuwe tools zijn 'automatically created assets', die nieuwe middelen genereren op basis van de context van een advertentie, inclusief de landingspagina. Deze functie is nu beschikbaar voor alle adverteerders in het Engels als open bèta, en Google zegt dat vroege gebruikers een stijging van 2% in conversies hebben gezien in ad-groepen met responsieve zoekadvertenties, tegen een vergelijkbare conversiekosten.
Om de prestaties van advertenties verder te verbeteren, introduceert Google ook Ad Strength, die zowel automatisch gegenereerde middelen als bestaande middelen in overweging neemt bij het bepalen van de rating van een advertentie. Bovendien zullen automatisch gegenereerde middelen nu inputs zoals zoekwoorden gebruiken om koppen aan te passen en relevantie te verbeteren voor de zoekopdracht van de gebruiker.
In een poging om bedrijven te helpen nieuwe klanten aan te trekken en hun marktaandeel te vergroten, introduceert Google ook een nieuw doel voor klantverwerving voor Search Ads wereldwijd. Dit doel wordt aangedreven door Smart Bidding en first-party data, waardoor het voor bedrijven gemakkelijk wordt om hun campagnes te optimaliseren en nieuwe klanten te bereiken. Deze functie wordt al gebruikt door bedrijven zoals mode-retailer Baltic Born, die een stijging van 73% in nieuwe klanten en een stijging van 36% in omzet zag na gebruik van het nieuwe doel voor klantverwerving voor Zoeken.
Met deze nieuwe AI-tools hoopt Google bedrijven te helpen betere prestaties en creatieve output te realiseren voor hun Zoekadvertenties.