Wil jij een succesvolle campagne uitrollen op Facebook, maar weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Ook jij kan in no time een advertentie plaatsen op Facebook. In deze 5 eenvoudige stappen maak jij al jouw advertentiedromen waar.
Maak gebruik van Facebook Business Manager
Facebook Business Manager is vanaf nu jouw beste vriend op vlak van advertenties. Deze tool geeft je een volledig overzicht over al jouw campagnes, het aantal clicks en de conversie. Advertenties beheren en opvolgen was nog nooit zo gemakkelijk! Maak hier jouw account aan. Koppel niet alleen je Facebookpagina, maar ook jouw professioneel Instagramaccount.
Creëer een sterke campagne
Vooraleer je aan een campagne begint, bepaal je wat je ermee wilt bereiken. Wanneer je het doel van jouw campagne duidelijk hebt, kan je alle volgende beslissingen hier op afstemmen. Dat doel mag heel concreet zijn:
- ik wil 200 e-mailadressen verzamelen
- ik wil 10 nieuwe klanten
- ik wil een toename van 25% in sales
- ik wil 30% meer websitebezoekers
Nu weet je waar je naartoe moet werken en kan je dus ook jouw doelgroep afbakenen. Binnen Facebook kan je dit heel exact doen.
Meet en je zal het weten
Bij afloop van je campagne kan je natuurlijk alle data raadplegen. Zo weet je of je het een succesvolle campagne kan noemen. Al hoef je hier niet mee te wachten tot na de campagne. Evalueer ook tussentijds. Een campagne op Facebook kan je immers bijsturen op basis van jouw cijfermateriaal. Niet alleen Facebook Business Manager helpt je hierbij, ook het installeren van Facebook Pixel op jouw website is heel nuttig.
Begin met een klein budget
Sommige campagnes lopen goed, anderen niet. Timing is everything. Als je merkt dat je campagne aanslaat, kan je nog altijd je budget verhogen. Zo niet, kan je de campagne afronden en een nieuwe uit de grond stampen. Constante monitoring van je conversie is dus een must.
Besteed aandacht aan je advertenties
De bouwstenen voor een goede advertentie verschillen in essentie niet veel vaneen goed blogbericht. Met deze tips lukt het je wel:
- Spreek je doelgroep aan
- Schrijf een vlotte tekst
- Maak gebruik van prikkelende titels
- Kies voor een duidelijke call-to-action
- Kleed de advertentie aan met een passende foto
Bij elke online communicatie dien je rekening te houden met deze 4 pijlers.
Nu ben je klaar om aan jouw allereerste Facebook Ad-campagne te beginnen. Veel succes!