Nieuwe look voor mobiele Facebookfeed


Is het jou al opgevallen? Sinds 19 augustus matchen onze paginaposts en advertenties op mobiel mooi met de nieuwe lay-out van Facebook, die eerder dit jaar geïntroduceerd werd. Dit brengt uiteraard enkele wijzigingen met zich mee betreffende de tekst- en beeldverhoudingen in de mobiele nieuwsfeed.

Wat is er veranderd?

Tekst moet kort en krachtig

Enkel de eerste 3 regels primaire tekst worden nog weergegeven in de mobiele nieuwsfeed van Facebook. Wil je meer lezen, dan dien je eerst verder te klikken. Het is dus van groot belang dat je belangrijkste argumenten in deze eerste drie regels aan bod komen. De focus ligt hierdoor nog meer op de advertentie in plaats van op de tekst. Bijgevolg moet de campagneboodschap ook nog meer verwerkt worden in de afbeelding of video. Hou hierbij wel steeds rekening met de 20% regel, wat inhoudt dat slechts 20% van jouw afbeelding of video uit tekst mag bestaan. Indien je deze regel niet naleeft zal dit een negatief effect hebben op het aantal weergaven en de kostprijs van de advertentie.

Vernieuwd formaat voor afbeeldingen en video's 

De maximale hoogte voor foto's en video's wordt verlaagd tot 4:5 (bijvoorbeeld 600x750 pixels) in de mobiele nieuwsfeed. De hoogste ondersteunde beeldverhouding voor afbeeldingen zonder links en voor video's is nu dus verticaal. Media groter dan 4:5 worden gemaskeerd op de mobiele nieuwsfeed. Weet je niet goed hoe je hieraan kan beginnen? Pas dan de beeldverhoudingen van je afbeeldingen eenvoudig aan met behulp van de ontwerpsjablonen in pdf-indeling die Facebook ter beschikking stelt.

Het doel van deze veranderingen is om onze formaten te vereenvoudigen en de consistentie van onze mobiele ervaring te verbeteren. De effectiviteit van advertenties wordt hierdoor vergroot en het wordt eenvoudiger om dezelfde advertenties op Facebook en Instagram te posten. 

Veel succes!

Ontdek hier wat er nog allemaal nieuw is in advertentiebeheer.


Hoe kunnen wij u helpen?