Dit jaar kregen meer dan 4000 bedrijven de kans om hun nieuwste producten te tonen in Las Vegas. Dit zijn volgens ons de interessantste en meest innovatieve projecten van het komende jaar.
Royole Flexpai
Het Chinese technologiebedrijf “Royole” kwam dit jaar op de markt met de eerste plooibare smartphone. Om dit te realiseren gebruikt het bedrijf een flexibel OLED-scherm gecombineerd met een dun laagje speciale plastic. Dit zorgt ervoor dat je de smartphone volledig open en dicht kan klappen. Zo kan je kiezen om de Flexpai als een volwaardig scherm of als telefoon te gebruiken. Je kan de smartphone nu al bestellen voor een kleine 1400 euro. Of dit de investering waard is om een flexibele smartphone op zak te hebben mag je zelf beslissen. Wij denken alvast dat deze flexibele display technologie zeer handig kan zijn om een product te presenteren in een winkel of op shows en beurzen. Zo creëer je snel meer belangstelling en spring je er echt uit met je product.LG Rollable TV
LG heeft de laatste jaren sterk ingezet op de productie van high end TV-schermen. Deze trend zetten ze ook verder in 2019. Vorig jaar ontwikkelde LG de Wallpaper TV, een flinterdun beeldscherm dat je met magneten tegen je muur kan bevestigen.Dit jaar doen zeer nog een schepje bovenop met de Rollable TV. Zoals de naam het zelf zegt is dit een TV-scherm dat zichzelf oprolt in een kleine ruimte. In dit geval is dat de bijgeleverde speaker.
We weten nog niet veel over deze nieuwe technologie. Maar wat we wel weten is dat het scherm twee gemotoriseerde armen in een X-vorm gebruikt om de TV op te rollen.
Daarnaast bestaan er nu ook doorzichtige schermen. Wat is er beter dan rechtstreeks contact te leggen met je product nadat mensen naar de advertentie hebben gekeken? Stel je voor: je bent op zoek naar een nieuwe smartphone. In de etalage van de lokale handelaar zie je een advertentie van de recentste Iphone. De nieuwste features en specificaties worden voor je neus gepresenteerd. Daarna stopt de advertentie met spelen en zie je de smartphone in zijn volle glorie in de etalage staan. Dit zorgt voor een enorm wauw-effect bij je potentiële klanten.
Yandex zelfrijdende auto
Zelfrijdende auto’s of auto’s met enkele smart-functies mogen natuurlijk niet ontbreken. Zowat elke belangrijke autoproducent heeft zich de laatste jaren beziggehouden met autonomie. Vorig jaar introduceerde Tesla de autopiloot in verschillende modellen.Yandex, een Russisch-Nederlands bedrijf ontwikkelde dit jaar een volledig zelfrijdende auto zonder bestuurder. Als basis gebruikt het bedrijf een Toyota Prius, deze voorzien ze dan met de nodige camera’s, sensoren en andere snufjes. Yandex had op CES een demo voorzien waardoor je een ritje kon nemen met de auto op de drukke wegen van Las Vegas.
Opvallend is dat je op de achterbank moet gaan zitten. In de passagierszetel zat een veiligheidsingenieur voor als er iets zou mislopen. Dit is gelukkig niet gebeurd, de auto navigeerde moeiteloos naar zijn bestemming.
Dit betekent dat de toekomst van zelfrijdende auto's niet meer ver van ons verwijderd is. Bedrijven en organisaties gaan zonder twijfel inspelen op deze technologie. Zo kunnen pakjes bezorgd worden zonder chauffeur. Bovendien zal het risico op verkeersongevallen zeker dalen.
Naast zelfrijdende auto’s, smartphones en TV’s valt er natuurlijk nog veel meer te ontdekken op CES. Dit waren alvast enkele hoogtepunten. Wil je meer weten over de nieuwste technologieën en ontwikkelingen die relevant kunnen zijn voor jouw bedrijf? Check dan zeker onze blog 9 technologische trends in 2019 voor de moderne ondernemer.