Op dit moment geeft YouTube advertenties weer in deze gratis films, maar in de toekomst kunnen adverteerders ook op een andere manier adverteren, bijvoorbeeld met sponsoring of exclusieve screenings. Het voordeel van YouTube is het bereik: YouTube heeft maar liefst 1,9 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Daarnaast kunnen adverteerders advertenties targeten met behulp van gegevens van Google. Zo komt de boodschap bij de juiste doelgroep terecht.
Niet in de zoekbalk, welk in de rechterkolom
Deze groene denotatie verschijnt op bepaalde plaatsen op YouTube, zoals de rechterkolom van video-suggesties 'Verderaan'. Elders, zoals in Zoeken, zijn er geen aanwijzingen dat de films gratis te bekijken zijn. Verder worden betaalde "Nieuwe releases" nog steeds als eerste getoond. Op een speciale pagina kunnen gebruikers kiezen voor "Alles bekijken" en is er de mogelijkheid om op genre te sorteren.
Andere advertentiemogelijkheden
Op dit moment zijn advertenties afkomstig uit dezelfde groep die in elke andere YouTube-video wordt weergegeven. Rohit Dhawan, een directeur productmanagement bij YouTube, speculeert echter dat bedrijven in de toekomst individuele films kunnen sponsoren. Voor gewone YouTube-gebruikers maakt dit geen verschil met YouTube vandaag: een plaats om regelmatig gratis inhoud te zoeken. Voor YouTube Premium-abonnees wordt het aanbod echter beter, omdat er voor hun geen advertenties op deze 99 films staan.Films bekijken zonder advertenties
Heb je geen zin in reclame? Met een YouTube Premium account kun je reclamevrij genieten van je favoriete films en series. Een YouTube premium abonnement kost €11,99 per maand.