Google heeft nieuwe advertentiemogelijkheden voor YouTube gelanceerd. In de nieuwe advertenties krijgen gebruikers interactieve content te zien en kunnen ze aankopen doen zonder het platform te verlaten. Google kondigde de nieuwe advertentievormen aan op zijn blog.
Direct actie ondernemen
Nieuwe extensies die YouTube aankondigt moeten mensen rechtstreeks tot actie aanzetten om ze richting een product te leiden, maar daarnaast werken ze ook informatief. Het is uiteraard aan het bedrijf om hier creatief mee om te gaan en de gebruiker als het ware te verleiden tot een aankoop.
Een voorbeeld van hoe zo'n advertentie zou kunnen werken: reismaatschappijen kunnen laten zien wanneer een vlucht naar een bestemming waar je eerder op gezocht hebt vertrekt. Vervolgens kan de gebruiker direct een ticket kopen voor die vlucht. Bioscopen kunnen dan weer tonen wanneer een bepaalde film, die eerder is opgezocht, speelt in een bioscoop in de buurt. Hier komt dan een bestelknop waar de gebruiker kaarten kan bestellen.
Meetbare resultaten
Bij video storyteling draait niet enkel om winst op korte termijn, het is ook belangrijk om meetbare resultaten te hebben, die elke fase van de customer journey weergeven.Daarom heeft YouTube nieuwe verbeteringen doorgevoerd voor zijn analytics-diensten, waarmee marketeers de resultaten van een campagne duidelijker kunnen meten en bekijken. Bedrijven kunnen zien hoeveel mensen positief beïnvloed zijn door de advertentie en wat de kosten per beïnvloede persoon zijn.